Wordt er bij u op school al digitaal les gegeven met behulp van een laptop? Dan heeft u voor de aanschaf twee opties:
1. Laptops zelf inkopen en zelf verkopen, uitlenen of verhuren
Door zelf laptops in te kopen houdt u zelf de volledige controle, maar dit brengt ook extra werk met zich mee. Als u ze verkoopt, verhuurt of uitleent aan uw student of leerling, heeft u voor de installatie en beheer aparte medewerkers nodig. Is er een defect, dan dient u de reparatie zelf met uw leverancier te regelen. Mogelijk dient u ook vervanging te regelen.
2. Bring Your Own Device toepassen
Bring Your Own Device (BYOD) betekent letterlijk: breng je eigen apparaat mee. In het specifieke geval van het onderwijs betekent dit dat uw leerlingen of studenten hun eigen laptop mee naar school brengen. Deze dient uiteraard wel aan enkele systeemeisen te voldoen, zodat uw schoolomgeving probleemloos draait. Omdat de laptop eigendom is van de ouder of student, zorgt deze zelf voor het onderhoud.
Met BYOD kunt u zich op uw onderwijstaken blijven concentreren. Maar er zijn nog meer voordelen, zowel voor u als voor uw leerlingen of studenten.
Bring Your Own Device invoeren doet u met een ervaren en betrouwbare partner. CampusShop neemt u álle zorgen rondom de laptops van uw leerlingen of studenten uit handen, maar u houdt zelf de volledige controle.
Hoe dat er in de praktijk uitziet? Maak samen met ons een selectie van de meest geschikte laptops en services voor uw school of opleidingen. Wij richten vervolgens uw unieke schoolportaal in met laptops die voldoen aan uw specificaties, met de bijbehorende services. U ontvangt daarna volledig op maat gemaakt informatiemateriaal voor ouders en studenten, dat een goed en vrijblijvend advies geeft rondom de aanschaf van de studielaptop.
Ouders of studenten die de knoop doorhakken, genieten de laagste prijzen dankzij onze royale educatiekorting. De student of ouder betaalt de laptop zelf. Als onderwijsinstelling kunt u een eigen bijdrage geven en betaling in termijnen behoort ook tot de mogelijkheden.
Met ondersteuning van CampusShop zorgen uw leerlingen of studenten er zelf voor dat zij bij een eventueel defect snel weer verder kunnen met de les: de Snelle Studenten Service (gratis) of de Voortgezet Onderwijs Service waarborgen de continuïteit van het onderwijs. Bij vragen kunnen leerlingen of studenten via e-mail, telefoon of sociale media contact opnemen met de klantenservice van CampusShop.
Denkt u ook na over het invoeren van Bring Your Own Device en bent u op zoek naar een sparpartner? Wij komen vrijblijvend bij u langs. Neem voor meer informatie contact met ons op.